WELCOME AND ENJOY

Agar kehidupan pada hari ini lebih bermakna pada hari mendatang.......

Sunday, September 12, 2010

SUKA DAN BENCI

Pelbagai dugaan ditempuhi dalam mengenal erti hidup dan perjuangan. Roda kehidupan tidak akan terhenti selagi nyawa di kandung badan.Dalam menempuh sebulan puasa tersirat perasaan benci yang tidak ingin dicipta,perasaan yang boleh meruntun dan merobek kejiwaan.Itulah dugaan bulan puasa 2010.
Manusia sentiasa lupa akan diri walaupun bulan yang penuh dirahmati datang kembali.Itulah perasaan yang dicipta oleh insan lain terhadap hamba Allah yang maha kerdil.Adakah ini suka atau benci?
Tiada niat pun untuk memutuskan ikatan persaudaraan tetapi kadangkala insan lain lupa untuk mengasihi hamba Allah yang lain.Akibat ketamakan pangkat dan kepentingan diri.Hamba Allah ini menjadi mangsa dalam diam.Amat terguris perasaan ini,sabar masih bertapa di hati.Tiada ucapan benci atau dikhianati.Betapa jahatnya insan lain itu.Sampai hati..............Hormati hamba Allah ini yang lebih dulu mengenal dunia......banyak lagi yang kau perlu dakapi sebelum benci ini menerjah lagi......mungkin kau......aku SUKA DAN BENCI....

No comments:

Post a Comment